رایتل

بستر برند

درک موضوع : گروه های ذینفع، شرکت، بازار

پالایش تعریف : چشم انداز، ماموریت ارزش ها، ویژگی ها

جایگاه : ارزش های پیشنهادی، جایگاه سازی، وعده/قول، شخصیت

چکیده : چکیده برند، علت بیان

ارزش های نهفته در قلب برند : نوآور، دوستانه، هیجان انگیز، قابل اتکا، کیفیت، باهوش

برداشت بازار : شبکه سریع، کیفیت بالا، آخرین دانش روز، پاسخگویی به مصرف کنندگان، یک مرکز نوآور با محصولاتی مرغوب

مخاطبان برند: نسل جوان، شرکت ها، جوانان، مصرف کنندگان بالاترین کیفیت

بیانیه چشم انداز : شرکت برگزیده مخابراتی برای ایرانیان، پیشرو در نوآوری و خدمات مخابراتی، مشتری مدار بودن و داشتن خدمات با کیفیت، داشتن محیط کاری نمونه

بیانیه ماموریت : شبکه خدمات تامین قابل اتکا باشد، تامین رویکردی مشتری محور داشته باشد، تامین نو آوری داشته باشد، تامین شفافیت و رویکرد رقابتی داشته باشد.

ارزش های محوری : شخصیت اخلاقی، رفتار درگیر کننده، فضای رقابتی هیجان انگیز، هدایت کسب و کار شایستگی

فرصت ها : استراتژی برند بر این پایه ساخته شده است که تامین برندی کاملا متمرکز است است. این استراتژی بر پایه کاهش پیچیدگی و سهولت استفاده استوار است .بر این اساس که در دنیای بی حدو مرز دیجیتالی امکانات و تجهیزات می توانند برای مصرف کنندگان کاملا دلهره آور باشند. جایگاه برند در استراتژی سهولت در استفاده می باشد که خدماتی کیفی و پایا به مشتریان عرضه میکند. با رفع کردن نگرانی های بخشی از افراد جامعه که از پیچیدگی فن آوری فوق می هراسند تامین می تواند گروهی جدید از مشترکین را که به دلیل وجود این نوع تفکر از این تکنولوژی استفاده نمی کردند با خدمات خود آشنا سازد چون تامین این امکان را برای مشتریان آسان می سازد.

در این شرایط تامین بخش بزرگی از بازار را با اتکا بر تفکر سادگی در استفاده به خود جذب خواهد کرد.گرچه تامین در ابتدا ۳Gرا نقطه تمرکز برند برای ورود به بازار انتخاب کرده است ولی در طولانی مدت مانعی برای ورود به بازارهای دیگر وجود ندارد.

جایگاه سازی: جایگاه سازی تامین باید در راستای به دست آوردن جایگاهی از بازار باشد که آنرا از رقبای تجاری دیگر (همراه اول/ ایرانسل) متمایز کند و در بهترین شرایط این جایگاه هیچ جایگزینی نخواهد داشت. این برند بر اساس این جایگاه بنا شده است.تامین شفافیت را به همراه دارد. (با تمرکز بر خدمات اصلی)

تعریف شاخص های ارزشی

منعکس کننده اجزای برند: در برگیرنده یکی از اجزای برند شامل: چشم انداز، رسالت، ارزش ها، جایگاه، وعده و جوهره برند باشد.

کوتاه: کلمه ای که از یک یا دو سیلاب تشکیل شده باشد.

خوش آهنگ:حرفها و علامت های زیر در فارسی خوش آهنگ نمی باشد: ع غ خ گ چ ق ط ظ تشدید همزه.

موزون: کلمه ای که آهنگین و دارای وزن باشد و حروف تکراری یا هم آوا در خود داشته باشد.

آسان به خاطر سپرده شود: به دلیل مفهوم آشنا، تصویر عینی یا ذهنی و نیز موزونی یا کوتاهی کلمه به راحتی در ذهن ثبت شود.

بیان راحت و ساده :کلمه ای که کوتاه باشد (چند سیلابی نباشد) حروف مشابه داشته باشد و همانگونه که نوشته میشود خوانده شود.

منحصر به فرد: کلمه ای که عمومیت نداشته باشد. از آنجا که برخی اسامی از ترکیب با سل، فون یا تل به دست می آیند، ناخودآگاه آنچه ارائه می شود کلمه ای منحصر به فرد خواهد بود، مگراینکه پیش از این عینااستفاده شده باشد.

ایجاد تصویر ذهنی: تداعی گر تصویر ذهنی باشد.

رایتل از ترکیب کلمه «رای» به معنای خرد و اندیشه و تدبیر و “تل” مخفف کلمه telecommunication به معنای ارتباطات ساخته شده است. پس رایتل به معنای تلفن خردمند یا تلفن هوشمند است. رای در ادبیات فارسی کهن به معنای فکر، اندیشه. و همچنین به معنای تدبیر و مقتضای عقل پنداشتی، تأمل، نقشه، طرح، تدبیر، برهان و آنچه پیش دل آید می باشد.

رایتل

طراحی لوگو

برند و لوگوی رایتل توسط آژانس برندینگ ایده بر اساس استراتژی برندینگ رایتل طراحی و ساخته شد. در طراحی لوگوی رایتل از فرم های مدور استفاده شده است که ضمن تداعی امواج آنتن های BTS هویت مهیج و ساده برند را نیز نشان می دهد. این لوگو ترکیب بدیعی از سه دایره است که اشاره غیرمستقیم به نسل سوم سیم کارت ۳G دارد این دایره ها که با ترکیب رنگ های سفید و بنفش ارغوانی حلقه ای را می سازد با الهام از حلقه فروهر، عهد و پیمان را به ذهن متبادر می نماید و نماد مناسبی برای اخلاقی بودن این برند است.

شعار سازمانی برند

طراحی شعار تبلیغاتی رایتل

شعار تبلیغاتی

شعار تبلیغاتی

تبلیغات محیطی

طراحی هویت یکپارچه سازمانی (Corporate Identity)