سوشال مدیاها

کمپین دیجیتال چیست؟

کمپین‌های تبلیغاتی گروهی از پیام‌های تبلیغاتی هستند که در سرشت خود با یکدیگر مشترک اند. آن ها پیام‌ها و مفاهیم یکسانی را در قالب رسانه‌های ارتباط جمعی گوناگون و در فضای وب، در زمان‌های ثابت به اشتراک می گذارند. چارچوب‌های زمانی کمپین‌های تبلیغاتی، ثابت و از پیش تعیین شده‌اند. هدف اصلی این کمپین‌ها افزایش سرعت دگرگونی در بازار است. دلیل اهمیت کمپین‌های تبلیغاتی در این است که هر گاه بحث بازاریابی و تبلیغات به میان آورده شود، برای کسب و کار شما حاشیه امنیت فراهم می آورند. موفقیت یک کمپین تبلیغاتی به انتخاب کانال های تبلیغات، استراتژی و تاکتیک‌های تبلیغاتی بستگی دارد.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ در واقع مجموعه اقداماتی است که به دقت توسط کانال‌های بازاریابی آنلاین انتخاب شده و در رسیدن و دستیابی یک مجموعه به اهدافش کمک می‌کند. این کانالها عموما رسانه‌های پولی، رسانه‌های شخصی و رسانه‌های اکتسابی را شامل می شوند و همگی میتوانند کمپین‌های دیجیتال مشترکی در جهت پشتیبانی و حمایت از یک کسب و کار خاص باشند. کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ در واقع مجموعه ای از فعالیت‌های بازاریابی در فضای مجازی و آنلاین هستند که با برنامه و هدفی مشخص و به منظور انتقال پیامی واحد و جذب بازدید بالاتر، افزایش تعامل کاربران با کسب و کار مورد نظر و در نتیجه فروش هر چه بیشتر انجام می گردند.

جهت اجرا و پیاده‌سازی کمپین‌های دیجیتال از انواع رسانه‌های دیجیتالی نظیر شبکه های اجتماعی، وب سایت ها،  تبلیغات پوستر و بنری و مورادی از این قبیل استفاده می کنند. تبلیغات در حوزه دیجیتال مارکتینگ محدود می‌شود به تبلیغات در دنیای وب سایت؛ شما با استفاده از انواع تبلیغات اینترنتی می‌توانید در فضای نامحدود اینترنت خودنمایی کنید و جلوی چشم مخاطبان هدفتان قرار بگیرید.

مورد دوم موبایل مارکتینگ میباشد که به مجموعه فعالیت‌ هایی که از طریق تلفن‌های همراه به منظور بازاریابی انجام می‌گیرد گفته می‌شود، مثل بازاریابی پیامکی، بازاریابی ازطریق اپلیکیشن‌ های موبایلی، پوش نوتیفیکیشن‌ ها و … می‌باشد.

یکی دیگر از کمپین های مهم تبلیغاتی که میتوان به آن اشاره کرد سئو یا بهینه سازی موتور جستجو می باشد، منظور از سئو بهینه‌ سازی سایت برای موتورهای جستجو است و به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که ورودی ارگانیک سایت را افزایش می‌دهد. البته سئو از مواردی‌ است که در درازمدت می‌تواند برای یک کمپین دیجیتال مارکتینگ مفید باشد، چرا که نتیجه گرفتن از آن گاهی اوقات به بیش از ۲ ماه زمان نیاز دارد و از آنجا که یک کمپین در مدت زمان محدودی اجرا می‌شود، این گزینه نیاز به زمان بیشتری برای موثر واقع شدن دارد کمپین تبلیغاتی موتور جستجو ویا بهینه سازی هنگامی است که مشتریان از موتورهای جستجو استفاده می کنند.

ایده اصلی در این روش این است که هنگامی که مخاطب برای یک کلمه یا اصطلاح به خصوص در حال جستجو است، شما در نتایج جستجو نشان داده شوید از آنجایی که اکثر مخاطبان جدید از طریق موتورهای جستجو به سایت ها دسترسی پیدا می کنند، کمپین های تبلیغاتی موفق بهبود موتور جستجو با استفاده از کلمات و محتوای مناسب، ترافیک هوشمندی را به سمت وبسایت هدایت می کنند.

برای رسیدن به رتبه های بالا و خوب در موتورهای جستجو، باید المان های زیادی را مثل تیترها، متا دیتا، و کلمات کلیدی بهبود ببخشید. همچنین اعتبار دامنه و سرعت بارگذاری صفحه از عوامل دیگری است که به سایت شما کمک می کند که در جایگاه بهتری بین جستجوهای انجام شده قرار بگیرد.

موضوع مهم بعدی بازاریابی شبکه های اجتماعی می باشد؛ بازار یابی اجتماعی به مجموعه فعالیت‌ های بازاریابی که در بستر شبکه‌ های اجتماعی انجام می‌ شوند گفته می‌ شود. برای مثال فعالیت در اینستاگرام با هدف آگاهی مخاطبان هدف از برند شما، جلب اعتماد آن‌ ها و در نهایت تشویق‌ شان به خرید محصول یا خدمات شما انجام می‌ شود. مثل اینستاگرام آغازی نو که در حال فعالیت با استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می باشد.

یکی دیگر از روشهای متداول بازاریابی ؛بازاریابی از طریق ایمیل است که نوعی از بازاریابی است که برای تبلیغ محصول یا خدمات، حفظ یا جذب مشتری، ارتباط با کاربران هدف و … از ایمیل استفاده می‌کند، بازاریابی از طریق ایمیل یا ایمیل‌ مارکتینگ گفته می‌شود.

برخی از مشتریان ما در حوزه تدوین کمپین های دیجیتال

۶ دیدگاه

  1. چگونه می‌توانید مخاطبان هدف خود را تعیین کنید؟

    • ما با شما همکاری می‌کنیم تا هدف‌ها و نیازهای کمپین تبلیغاتی شما را مورد بررسی قرار دهیم و با استفاده از روش‌های هدف‌گذاری دقیق، به مخاطبان دقیق و هدفمند دسترسی داشته باشیم.

  2. آیا می‌توانید استراتژی‌های ارتقاء برند ما را بررسی کنید؟

    • البته! ما به بررسی استراتژی‌های ارتقاء برند شما با دقت می‌پردازیم و نقاط قوت و ضعف را تحلیل می‌کنیم تا بتوانیم بهینه‌ترین راهکارها را برای شما ارائه دهیم.

  3. آیا تجربه‌ی قبلی در کار با صنایع خاصی مثل بین‌المللی یا بهداشت دارید؟

    • بله، تیم ما تجربه‌ی گسترده‌ای در کار با صنایع مختلف از جمله بین‌المللی، فناوری، بهداشت و .. را دارد که می‌تواند به بهبود کمپین‌های تبلیغاتی شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است *

ارسال دیدگاه