مهره های شطرنج

تدوین استراتژی برند چیست؟

استراتژی موثر برند اندیشه ای واحد را ایجاد میکند که تمام رفتارها، اقدام‌ها و ارتباطات حول محور آن همسو میشوند. این استراتژی ها برای تمام محصولات و خدمات کارکرد دارد و در طول زمان تاثیر گذار می باشد. بهترین استراتژی‌های برند چنان متمایز و قدرتمند هستند که رقیب را از میدان بدر میکند. استراتژی برند بر اساس چشم انداز برند پی ریزی میشود و با استراتژی کسب و کار سازمان همسو میگردد و از درون ارزشها و فرهنگ سازمان ریشه میگیرد و شناخت عمیقی از نیازها و ادراکات مشتریان را منعکس میکند.

استراتژی برند، جایگاه ذهنی برند، مزیت رقابتی برند و ارزش منحصر بفرد برند را تعریف میکند. استراتژی برند باید بطور هماهنگ با تمام ذینفعان از مشتریان و کارکنان و هیئت مدیره، تا نمایندگان فروش و تامین کنندگان و رسانه‌های جمعی مرتبط باشد. استراتژی برند همچون نقشه راهی است که بازاریابی را هدایت کرده و کار را برای فروشندگان و فروش بیشترآسان میکند و همچنین برای کارکنان، شفافیت، شرایط کاری مطلوب و انگیزه به ارمغان می آورد.

برندسازی دانشی است که با برتری دادن به یک نام تجـاری برای افزایش اعتبـار و شهـرت برند در بازار وارد رقابت میشود. اعتبـار و شهرت یک برند بطور مستقیم می تواند منجـر به فروش بیشتر و قیمت گران تر محصولات و خدمات شود. برندینگ روش هوشمندانه تجارت و تولید ثروت است. برندسازی، نام شرکت، محصـول یا سازمان را در بازار رقابت شناخته تر می کند و با اعتبـاربخشی باعث ایجاد تمایز بین شرکت ها و محصولات رقبا می شود. بوسیله برندسازی برای محصـولات یا خـدمات خود یک شـخصیت خلق می کنید که مجمـوعه ای از خصـوصـیات و تعهـداتی است که نیـازهای مشـتریان و مخـاطبان شما را برآورده می کند. برندسازی چند هدف اصلی را دنبال می کند که باعث ذهنیت مطلوب درباره محصولات جدید و افزایش شهرت محصولات قدیمی در بازار  میشود.

 

 برندسازی باعث

۱. افزایش شهرت محصولات قدیمی در بازار

۲. جلب مجموعه ای از مشتریان وفادار و سودآور

۳. اعتلای وجهه و اعتبار یک شرکت

۴. ثبات و دوام فروش    

۵. از همه مهم تر تولید ثروت برای صاحبان برندها

 

بنابراین برندسـازی می تواند در فرآیند فروش تاثیرگذار باشد. مشتریان همواره حاضرند بهای بیشتری برای برند شناخته شده بپـردازند چـرا که محصـولات و خدمات برندهای شناخته شـده می توانند اعتماد مشتریان را جلب کنند. جلب توجـه و به یادماندن در حافـظه مشـتریان، باعث اثربخشی هرچه بیشتر هزینه های تبلیغات و بازاریابی می شود.

 

چه کسی استراتژی برند را تدوین میکند؟

در حقیقت توسعه استراتژی برند نتیجه گفت و شنودهای گسترده بین مدیران ارشد سازمان؛ مثل مدیران عامل، بازاریابی، فروش، تبلیغات، روابط عمومی و بخش های عملیاتی مثل تولید و توزیع است. شرکتهای معتبر اغلب برای این کار از مشاوران برند و صاحب نظران بازاریابی بهره مند میشوند. اصولا برای توسعه استراتژی های برند بایستی مشاور با تجربه ای در زمینه استراتژی را از بیرون دعوت کرد تا شرایط درون شرکت را بررسی کند.

نقش مشاور در ایجاد استراتژی های برند در تسهیل روند است که با پرسش سوالات درست و فراهم آوردن ایده ها و جمع بندی اطلاعات مرتبط و دستیابی به راه حل های استراتژیک احراز میشود. اهمیت تدوین استراتژی های برند و هزینه های ایجاد هویت برند باید در بالاترین سطح یک سازمان و در سراسر بخش‌های عملکردی آن درک شود نه فقط در بخش فروش و بازاریابی بلکه بخش های تولید، منابع انسانی، مالی و حقوقی نیز باید به اهمیت آن آگاه باشند.

خدمات تدوین استراتژی برند در آژانس برندینگ ایده :

  • مشاوره
  • تحلیل موقعیت کنونی برند
  • تدوین موقعیت مطلوب برند
  • تدوین استراتژی زیر ساخت برند
  • شخصیت پردازی برند
  • هویت سازی برند

برخی از مشتریان ما در حوزه تدوین استراتژی برند

۶ دیدگاه

  1. استراتژی برند چه میزان می تواند بر روی کار و کاسبی من تاثیر گذاری داشته باشد؟

    • این اقدام ۵ فایده اساسی خواهد داشت که در بالا به آن اشاره شده و با موفقیت شما در کسب و کارتان می تواند تاثی مستقیم داشته باشد.

  2. تو فرآیند های اجرایی هم شما همراهی می کنید ؟

    • بسته به ترافیک کار و زمان در ایده، این امکان می تونه وجود داشته باشد که نیاز به هماهنگی بیشتر و بیان در زمان مشاوره های اولیه خواهد داشت.

  3. هزینه این سرویس به چه صورت خواهد بود ؟

    • این مورد کاملا متناسب با مورد شما و کسب و کار شماس، برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما از طریق یکی از سامانه های ارتباطی موجود تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است *

ارسال دیدگاه