توسط: admin در: اکتبر 01, 2018 در: برند نظر: 0

برندها، از بالا به پایین و از داخل به خارج رشد می‌کنند. به این معنا که برند شما نیازمند دادن تعهد از طرف بالاترین سطوح رهبری و دادن پشتیبانی از طرف کارکنان در هر قسمت و هر نقطه از نمودار سازمانی است.

گرد هم آوردن تیم برندسازی

شما خواه یک تیم یک‌نفره داشته باشید یا 1000 نفره، هر فردی در سازمان شما باید در ساختن و نگهداری برند شما درگیر شود.

نمونه:1- رؤسای سازمان: تلاش نکنید یک برند را بدون رهبری، مشاوره و مشارکت فعال آنهایی که نامشان در جاهای بسیار بالای نمودار سازمانی‌تان دیده می‌شود، بسازید. برندها، عباراتی هستند از چشم انداز، ماموریت و ارزش‌های محوری که توسط رؤسا بنا گذاشته شده و بنابراین ضروری است که آنها تلاش برندسازی را ریاست کنند.

2- تیم بازاریابی و مدیریت برند: این گروه مسئولیت روز به روز در پیشرفت، نگهداری، محافظت و سازگارتر کردن برند را بر عهده دارد. همانطور که شما تیم‌تان را منصوب می‌کنید، یک شخص را هم که مناسب مدیر برند‌تان و هم در نقش محافظت از‌ برند‌تان است، در نظر بگیرید. مطمئن باشید این شخص مدیری در سطح ارشد باشد که صاحب اختیار است و از توجه لازم برای زیر نظر گرفتن آنچه که با گذشت زمان، با ارزش‌ترین دارایی سازمان‌تان، یعنی برند خواهد شد، برخوردار است.

3- تیم گسترده‌ سازمانی از کارکنان برند: هر شخصی در سازمان‌تان سفیری است از برند‌تان. اگر هریک از کارکنان در تامین تعهدات برند شکست بخورد، در هر مرحله ای که باشد از پاسخ به یک درخواست اولیه گرفته تا تحویل یک محصول پیش‌خرید شده، یا تعهد خدمات، برند‌ تضعیف می‌شود.

 

در نظر گرفتن مشاوره های حرفه‌ای

پیشرفت برند نیازمند تخصص و تلاش حرفه‌ای میان افرادی درون و بیرون از سازمان است. یک شخص، هرچند بیرون از شرکت، به‌ هیچ وجه به‌ تنهایی قادر به انجام آن نیست. از منابع حرفه‌ای زیر استفاده کنید:

  • مشاوران برند: اینها شرکت‌هایی هستند که در کلیه مراحل خلاقیت، ساختن و مدیریت برندها، از تدوین استراتژی های شرکت تا تدوین برنامه بازاریابی از ابتدا تا انتها تخصص دارند. از نامگذاری برای برند تا ارتقای لوگو جهت ورود به بازارهای داخلی و خارجی. اگر سازمان شما به‌ دنبال تهیه‌ یک برند است که به بازارهای بزرگ یا حوزه‌های رقابتی راه پیدا کند، تخصص یک مشاور برند می‌تواند بسیار بیشتر از اینها ارزش داشته باشد.
  • متخصصان روابط عمومی: برندهای جدید در صورتی که با خبرهای درستی ارائه شوند، جالب هستند. یک متخصص روابط عمومی مجرّب حرفه‌ای، می‌تواند به شما کمک کند تا داستان‌ خودتان را خلق کنید و به جریان بیندازید.
  • طراحان لوگو: اگر تنها نیاز به کمک برای ارتقا یا اصلاح لوگوی خود دارید، به یک طراح گرافیک را که کارنامهی هنری درخشانی در زمینه‌ طراحی لوگو دارد سفارش بدهید. از او بخواهید تا نمونه‌ کارهایش را به شما نشان بدهد تا به این ترتیب مطمئن شوید که توانایی طراحی‌اش با انتظارات شما سازگار است.
  • آژانس های تبلیغاتی: برخی از آژانس‌های تبلیغاتی، در پیشبرد برند تخصص دارند. دیگران در تولید و چاپ، پخش برنامه یا تبلیغات تجاری تمرکز دارند. با این حال دیگران به ‌خاطر تخصص‌شان در بسته‌بندی و یا برخی به ‌خاطر فعالیت روابط عمومی‌شان شناخته می‌شوند. هر نیازی که دارید، متوجه باشید که به ‌لحاظ حرفه‌ای، ارتباطات تولید شده می‌تواند در استحکام تصویر ذهنی برند که منتقل می‌کنید، مؤثر باشد.

منابع درست را تعیین کنید، مصاحبه‌ها را اداره کنید، فرایند انتخاب را مدیریت کنید و با افراد حرفه‌ای که کار کنید.

هنگام مصاحبه‌ با افراد حرفه‌ای‌، خواستار دیدن نمونه‌ کارهای آنها شوید، تا مشخص شود آیا افرادی که در نظر گرفته‌اید، تجربه‌‌ مورد نیاز شما را دارند یا خیر. بسیاری از شرکت‌ها، با این که در واقع، تنها یک جنبه کوچک از فرایند برندسازی، مثل طراحی لوگو یا تبلیغ برند را اداره می‌کنند، خودشان را به‌ عنوان متخصص برند معرفی می‌کنند.

Trackback URL: https://ideabranding.ir/%da%86%d9%87-%da%a9%d8%b3%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a8-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d8%b4%d9%85%d8%a7-%d8%aa%d8%a7%d8%ab%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%86%d8%af%d8%9f/trackback/

ارسال پاسخ:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *