تحقیقات بازار، بررسی عوامل فروش و مصرف کنندگان خانگی و سازمانی
تدوین راهبردهای مدیریت و توسعه بازار
عارضه یابی سازمانی
جمع آوری اطلاعات کامل سازمان در حوزه های
فرآیندها و سیستم ها
منابع انسانی
ساختار تقسیم وظایف و مسئولیت ها
فرهنگ سازمانی
مشتریان
تامین کنندگان
رقبا و همکاران
قوانین و مقررات
بررسی نتایج عملکرد ها
بررسی نقاط ضعف و قوت در قلمرو داخلی سازمان
بررسی فرصت ها و تهدید های قلمرو محیط بیرونی سازمان
شناسایی عارضه ها، علت ها و ریشه های مسائل و اولویت بندی آن ها
جمع بندی شواهد دال بر وجود عارضه و استخراج عارضه های اصلی در حوزه نتایج عملکرد
برقراری روابط علت و معلولی بین عارضه ها و علل اصلی بروز آن ها
ارائه راه کار های مبتنی بر عارضه یابی برای رفع یا کاهش عارضه ها
تحقیقات بازار، بررسی عوامل فروش و مصرف کنندگان خانگی و سازمانی
بررسي سهم ذهني برند در بين مخاطبان
بررسي ميزان وفاداري برند در بين مخاطبان
بررسي اثربخشي تبليغات گذشته برند
بررسي سطح آگاهي و رضايتمندي مخاطبان از خدمات پس از فروش
بررسي جايگاه برند در بين رقبا
بررسي مصرف کنندگان برند براساس ويژگي هاي دموگرافيک شامل (سن،جنس،تحصيلات،سطح درآمد و…)
بررسي جايگاه و تحليل قيمت گذاري برند
بررسي ترجيح نحوه خريد مصرف کنندگان
بررسي و تحليل نحوه برخورد و ارائه اطلاعات صحیح توسط نيروهاي روش و خدمات پس از فروش
روش تحقیق
این تحقیق با استفاده از روش کمی صورت گرفت و ابزار مورد استفاده جهت گردآوری اطلاعات، پرسشنامه بصورت مصاحبه حضوری بوده است.
مصاحبه رودررو(FTF)، طول مدت هر مصاحبه: حدود 10 دقیقه
در راستای اهداف تحقیق به منظور کسب اطلاعات در خصوص وضعیت برندها و سهم بازار در انواع بسته های خدمات، سنجش میزان آگاهی خریداران از برند، قیمت بهینه، میزان وفاداری به برند و…این پروژه نیازمند تکمیل پرسشنامه در دو گروه مصرف کنندگان و فروشندگان بوده است.
لذا این تحقیق در سه سطح نمایندگان فروش، مصرف کنندگان خانگی و مصرف کنندگان شرکتی اجرا شده است.
گروه هدف
در حوزه ADSL مردهای بین 16 تا 50 سال و خانم ها 20 درصد مشتریان انتخاب کننده هستند. با توجه به نوع سرویس و قیمت در کلاس های مختلف اجتماعی می توان استفاده کرد. درحوزه پهنای باند شرکت ها و سازمان ها تارگت بوده اند. تصمیم گیران اصلی مدیران IT و یا مدیران میانی هستند. در خصوص اینرنت مرکزی مدیران برج ها تصمیم گیر هستند (اکثرا مردان سن بین 40 تا 60 سال) و اما TD-LTEمخصوص نسل جوان و High-tech است.
قلمرو جغرافیایی
در خصوص ADSL برای فاز اول شهرهای فروش مستقیم. از هر منطقه کشور 12 استان به عنوان نمونه انتخاب شدند. شمال شرق – شمال غرب – شرق – مرکز – غرب – جنوب شرق – جنوب – جنوب غرب ، از هر منطقه 2 استان برای نمونه.
تدوین راهبردهای مدیریت و توسعه بازار
موقعیت استراتژیک سازمان با توجه به تأثیرات عوامل داخلی و بیرونی، چیست؟
میزان اثرگذاری عوامل داخلی و بیرونی چقدر میباشد؟
مهترین رویکردهای استراتژیک سازمان به ترتیب اولویت کدامند؟