آنچه امروز می تواند بیش از نوع کالا، خدمات و تجهیزات استفاده شده در تولید و یا ارائه خدمات و یا حتی کیفیت در میزان فروش شما نقش داشته باشد. برند یا نام تجاری شماست، بسیار دیده شده که صاحبان تجارت اعم از کارخانه، فروشگاه، یا ارائه دهندگان خدمات در صورت نیاز به فروش واحد تجاری خود چیزی بجز ساختمان، تجهیزات مستهلک بدست نمی آورند. اما سوی دیگر شرکت هائی وجود دارند که در هنگام خرید و فروش سهام آنها نگاهی به میزان املاک و یا تجهیزات آنها به صورت صرف نشده و بیش از اینها نام تجاری یا برند آنهاست که میزان قیمت را برای مشتری مشخص می کند، شما می توانید با کمک از مشاورین ما در حوزه برندینگ، نام تجاری خود را ایجاد نموده و از روش های مختلف ارتقا برند و تثبیت آن در اذهان استفاده نمائید.

آنچه برای تبدیل نام تجاری شما به یک برند معتبر نیاز است، اعم از تحقیق و برنامه ریزی و تدوین استراتژی برندینگ و روانشناسی مشتریان و هویت بخشی به برند شما بر اساس تاثیری که باید بر ذهن مشتری گذاشته شود مراحلی است که مشاورین ایده برندینگ چه بصورت مشاوره ای و چه اجرایی در اختیار مشتریان قرار می دهند.
خدمات ما در این زمینه برای سازمان ها و شرکت های بزرگ و حتی کسب و کارهای کوچک قابل ارائه بوده و شما می توانید در زمانبندی مشخص نام تجاری خود را به یک برند معتبر تبدیل نمایید.

مشاوره برندینگ چیست؟

مشاوره برندینگ، تجزیه و تحلیل، راه حل ها و تخصص های بازاریابی عمومی را به شرکت ها برای فروش محصولات ارائه می دهد. مشاور برندینگ این کار را با تجزیه و تحلیل نام تجاری انجام داده و بررسی می کند که عملکرد شما در برابر رقبا چگونه است. این مشاورین به عنوان استراتژیست های برند نیز شناخته می شوند. مشاورین برند می توانند از طریق تجزیه و تحلیل بازار، بازاریابی محتوا، حسابرسی سایت، تحقیقات کلمات کلیدی و خدمات ویدیویی، شرکت های کوچک را به یک سازمان بزرگ تبدیل کنند.

نقش مشاور برند چیست؟

1- درک ماهیت و اهداف شرکت

اولین هدف در مشاوره برندینگ درک عمیق ماهیت و اهداف شرکت است. مشاور برندینگ، با شرکت در جلسات هیئت مدیره و گفتگو با اعضای اصلی شرکت و بخش های بازاریابی برند درک عمیقی از این موضوع به دست می آورد. چشم انداز، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت، پیشنهادهای فروش منحصر به فرد، ارزش های برند، نقاط قوت برند، بازار هدف، مشتریان هدف، تاریخچه نام تجاری و… توسط مشاور برند کاملا درک و یادداشت برداری شده تا راهکار پیش رو را ارائه دهد.

2- تجزیه و تحلیل گلوگاه ها

احتمالا هریک از شرکت ها هدف خاصی از استخدام مشاور برند دارند. در مشاوره برندینگ، نقش و وظیفه اصلی مشاور برند، تجزیه و تحلیل گلوگاه هایی است که با وجود آن ها، برند قادر به دستیابی به اهداف مطلوب خود نیست.

مشاور می فهمد که منطقه درد کجاست! آیا مشکلی در عملیات تجاری، نیروی فروش، انگیزه کارکنان، ابزارهای بازاریابی، استراتژی های نام تجاری، رقابت در بازار یا ماهیت و ویژگی های محصولات وجود دارد؟ مشاور برند موظف است این مشکلات را تجزیه و تحلیل کرده و راه حل های عملی برای حل آن ها ارائه دهد.

3- دسترسی به ادراک مشتری

مشتریان بهترین سفیران نام تجاری شرکت هستند و برای مشاور برند مهم است که با انجام تحقیقات و مطالعات اولیه و ثانویه به ادراک مشتری دسترسی پیدا کند. یک مشاور برند باید به سوالات زیر پاسخ دهد:

  • چرا مشتری در مورد برند فکر می کند؟
  • آیا محصولات ارائه شده به آن ها مشکلاتشان را حل می کند؟
  • مشتری چه انتظاراتی از برند دارد؟
  • آیا مشتری ها شکایتی از برند دارند؟
  • چرا مشتری ترجیح می دهد محصولات این شرکت را بخرد؟

پاسخ به این سوالات و سوالات مهم دیگر، به برند کمک می کند تا از وفاداری طولانی مدت مشتری برخوردار شود.

4- برنامه ریزی برای استراتژی های بازاریابی و تبلیغات

پس از درک ماهیت تجارت و ویژگی های محصولات، مشاور برندینگ باید به طور موثر استراتژی های بازاریابی و تبلیغاتی که به نام تجاری کمک می کند تا فروش محصولات را بیشتر کند، افزایش دهد.

5- مطالعه بازار رقبا

در مشاوره برندینگ، لازم است که مشاور به منظور برنامه ریزی و استراتژیک برنامه های بازاریابی، ابزارهای تبلیغاتی و گام هایی برای بالا بردن ارزش برند و کمک به شرکت در دستیابی به یک مزیت رقابتی، رقابت مستقیم و غیر مستقیمی را که برند در بازار با آن روبه رو است، مطالعه کند.

6- افزایش تجربه خدمات مشتری

مشاور برندینگ به برنامه ریزی، طراحی برنامه های خدمات مشتری و تجربه کلی در حین فروش و پس از فروش محصولات نیاز دارد. به این ترتیب به برند کمک کرده تا مشتریان موجود خود را به مشتریان وفادار تبدیل کرده و آن ها را حفظ نماید.

چرا باید یک مشاور برندینگ استخدام کنید؟

مشاور برندینگ، هدف بازار، حضور آنلاین در بازار و رقبا را تجزیه و تحلیل می کند. به وسیله مشاوره برند، شرکت ها می توانند رقبای اصلی خود را شناخته و یک استراتژی برای غلبه بر آن ها داشته باشند. تجزیه و تحلیل رقبا، به شما کمک کرده تا دریابید که رقیبانتان از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند، چگونه وب سایت های خود را بهینه کرده و در شبکه های مجازی چه فعالیت هایی دارند. علاوه بر این، یک مشاور برند، به شخصیت مشتری ها نگاه عمیقی داشته تا نقاط ضعف و انواع راه حل های مورد نیاز برای رفع آن ها را پیدا کند.

مشاورین برند بررسی کرده تا بدانند چه چیزی در وب سایت برای کمک به شرکت ها و دستیابی به اهدافشان قابل بهبود است. حسابرسی وب سایت، بهینه سازی صفحات وب سایت، بهینه سازی موتورهای جستجو مانند بررسی کلمات کلیدی، برچسب گذاری تصاویر، نقشه سایت، شرایط خدمات و پیوندهای سایت نیز از جمله دیگر فعالیت های این افراد می باشد. پس به همین دلایل بهتر است یک مشاور برندینگ برای شرکت خود استخدام کنید.

خوب است بدانید که ایجاد استراتژی نام تجاری از مهارت های اصلی مشاورین ایده برندینگ است. مشاورین برندینگ ایده در بازار و در میان رقبا درباره قیمت ها و رویکردهای تهاجمی توزیع محصول تحقیق کرده و با در نظر گرفتن هر عنصر، می توانند محصول یا خدمات شرکت را برای مصرف کننده جذاب تر کنند و از سایر رقبا پیشی بگیرند.

چگونه یک مشاور برندینگ انتخاب کنید؟

انتخاب مشاور برندینگ مناسب یک چالش است، به ویژه برای شرکت هایی که این کار را برای اولین بار انجام می دهند. بهترین راه برای انجام این کار مصاحبه با حداقل 3 تا 5 شرکت و محدود کردن آن به 2، بر اساس ارزیابی چندین حوزه است.

مشاورین برند را می توان براساس عمق تجربیات آن ها ارزیابی کرد، خصوصاً استفاده از کانال ها و رسانه های مختلف. در حالت ایده آل، شرکت ها باید یک مشاور برند انتخاب کنند که بتواند هم استراتژی و هم طراحی تجاری را ارائه دهد.

پیشنهاد می کنیم مشاور برندی انتخاب کنید که هر آنچه شرکت می گوید دنبال نکند، بلکه مدیران عامل را به چالش کشیده تا از مناطق راحتی خود خارج شوند و همچنین راه را برای خلاقیت و نوآوری هموار کند. با این حال، به یاد داشته باشید که رویکرد برند تجاری مشاغل باید با روشی آزمایش شده ارائه شود. شرکت ها نمی خواهند با مشاوران تجاری که کار خود را با استفاده از روش گوش اجرا می کنند درگیر شوند. همچنین یافتن شریکی که به چشم انداز شرکت اعتقاد داشته باشد و یک استراتژی برند تجاری متناسب با آن را ترسیم کند نیز به همان اندازه مهم است.

مشاورین برند ایده، وضعیت آینده شرکت را تصور کرده و می دانند که چگونه از برند تجاری برای دستیابی موفقیت آمیز استفاده کنند. علاوه براین، مشاورین ما، روی نام تجاری شرکت برای دستیابی به اهداف و مقاصد به شکلی ساختار یافته و در عین حال خلاق، تمرکز می کنند.

به یاد داشته باشید ، هیچ فرمول ریاضی برای نام تجاری وجود ندارد، بهترین راه این است که آزمایش و خطا را به صورت مداوم انجام دهید. با این کار، شریکی را پیدا کنید که هم ثبات یک فرآیند کاملاً مشخص و هم خلاقیت و اشتیاق یک فرد بینا را داشته باشد. مشاورین ایده، راه حل های مشتری مداری و استراتژی های تجاری را طراحی کرده و توسعه می دهند. ایده برندینگ، مشاورانی دارد که می توانند یک استراتژی دیجیتال طراحی کرده که تصویر برند یک شرکت را در بازار بسیار پر سر و صدا متمایز کنند.

جمع بندی بحث

همان طور که اشاره کردیم مشاوره برندینگ بر اساس علم روز کار می کند، مشاور برند نیز باید بتواند تعامل سازنده ای با بازار جهانی داشته باشد و در ساخت برند موفق، مجموعه ای از کارها را به صورت دقیق انجام داده تا به موفقیت دلخواه خود برسید. مشاورین ایده برندینگ با ایجاد اهداف بلند مدت و چشم اندازهای مهم به تشکیلات و کسب و کار شما کمک کرده، کاری که معمولا به تنهایی نمی توانید در آن موفق شوید. شما می توانید با دانش و تجربیات مشاورین ایده در این مسیر پیروز شده و به یک برند ماندگار تبدیل شوید.

واحد برندینگ این خدمات را به شما ارائه می دهد:

  •   نامگذاری بر اساس استراتژی های سازمان
  •   استراتژی راهبردی برند
  •   طراحی لوگو و ایجاد هویت بصری برند
  •   تدوین محتوا و روشهای ارتقا برند
  •   تقویت برند و افزایش نفوذ برند در اذهان
  •   انتخاب روش تبلیغات و استفاده از مزیت های رقابتی در تبلیغات
  •   تحقیقات بازار و مشاوره بازاریابی مبتنی بر برند

برای دریافت مشاوره و راهنمایی، همین حالا با ما تماس بگیرید.