یک شخص دارای یک چشم انداز، یک کمد لباس و دایرهای از دوستان است که همانطور که او رشد میکند، با افراد دیگر ملاقات میکند، به سفر میرود و زندگی میکند، تکامل مییابند و تغییر میکنند. مشابه همین، شرکت نیز یک نهاد ارگانیک است: تحت تأثیر قرار میگیرد، منطبق میشود، و با شرایط اقتصادی و اجتماعی، دیدگاه مدیرعامل جدید، یا شیوع یک فناوری بزرگتر تغییر میکند. شرکتهای یادگیرنده داینامیک هستند و بنابراین باید هویت داینامیکی داشته باشند که در مواجهه با این تغییرات به اندازه کافی انعطافپذیر باشد و بتواند با آنها یکی شده و این تغییرات را بازتاب دهد. یک هویت هم باید همانند شرکتی که برای آن طراحی شده ارگانیک باشد؛ باید به زبان آن سخن بگوید، با آن رشد کند، و با محیط آن منطبق شود.پنجاه سال پیش برند تنها یک علامت تجاری تک بود که برای تشخیص آن برند مورد استفاده قرار میگرفت تا در میان بقیه برندها قابل شناسایی باشد. اکنون، برند تبدیل به جایگاهی شده است که افراد با یک طرز فکر را گرد هم میآورد، تجربهای که درگیریهای احساسی بوجود میآورد. برندها نیاز دارند تا برای بقا، به طور مداوم با محیط بسرعت در حال تغییر مطابقت پیدا کنند. اینترنت، شبکههای اجتماعی و انقلاب تکنولوژی فرصت رفتار همچون موجود زنده را برای برندها بوجود آورده است.
⇐ دوره طراحی هویت سازمانی در مدرسه ایده ⇒