طراحی هویت سازمانی فرست کلاس

طراحی هویت سازمانی برند چیست؟

هویت سازمانی تصویر بیرونی از یک سازمان است که از لحاظ استراتژیک تمام ابعاد حسی، بصری و جنبه های طراحی گرافیکی و تبلیغاتی آن را همچون، تبلیغات (رادیویی، مجله، بیلبورد، تلویزیونی)، طراحی محصول، طراحی سایت، طراحی بسته بندی، بروشورهای چاپی، پاکت نامه، بازاریابی ایمیلی، شبکه های اجتماعی، طراحی یونیفرم کارمندان، طراحی گرافیکی اتومبیل های سازمانی و… با توجه به ویژگیهای اصلی و محوری همچون تمایزات، هویت، فرهنگ، ارزش، فلسفه، ارتباطات، رفتار و زبان سازمان به مشتریان بیرون از سازمان نشان می دهد.

طراحی هویت سازمانی منسجم و حرفه ای باعث ایجاد حس اعتماد، ثبات هویتی سازمان در دید مشتریان، افزایش فروش و رقابت، افزایش آگاهی مشتریان نسبت به سازمان، ایجاد تمایز، نشان دادن منحصر به فرد بودن برند، سهولت در شناسایی توسط مخاطبان، افزایش اعتبار وشهرت، افزایش مالکیت و کنترل بر سازمان، ارتقا رفتارهای درون سازمانی مابین کارمندان همچون (هماهنگی، انگیزه و رفتارهای هدف مند)، بالا رفتن ارتباط بهینه با مشتری، تعیین جهت گیری استراتژیک بازاریابی و تبلیغات همچون (کمپین ها، تبلیغات بیلبوردی و…)،  بالا بردن شناخت نسبت به برند و سازمان، مشخص شدن نحوه تحقیقات بازار، تاثیر مثبت بر تغییرات بلند مدت استراتژیک و برنامه ریزی در سازمان، کم شدن هزینه های ریسک و خطا، وحدت رویه و موارد بیشمار دیگری می شود.

شاید برای بسیاری از خوانندگان این سئوال پیش بیاید که آیا معنا و مفهوم “هویت سازمانی” با ” برند سازمانی” یکسان است؟ در پاسخ به این سئوال باید گفت، از آنجایی که هویت سازمانی و کار برند یکسان نیست، معنا و مفهوم این دو نیز یکسان نیست. طی درخواست‌هایی که از سوی مصرف کنندگان یا مشتریان آژانس‌های تبلیغاتی داشته ایم آنچه که بارز بوده بیانگر این مهم بوده، آنها درخواست‌های کاری برند خود را به عنوان هویت شرکتی توصیف می کردند. با این حال، باید توجه داشت که ” یک نام تجاری”  تنها از عناصر طراحی بصری تشکیل نشده است. همچنین “یک نام تجاری یا برند”، شامل مواردی است که برای تمام حواس مصرف کننده شما باید جذاب باشد هویت شرکتی یا هویت سازمانی کسب و کار شما، نحوه بازتاب ماهیت بصری برند شما به مشتریان، تامین کنندگان و کارمندان است.

این چهره شماست که برای اولین بار با مشاهده از بیرون دیده می شود. این صادرات بصری برند شما است. مطالعات هویت شرکتی یا هویت سازمانی شامل تفاوت ها در بخش‌های مختلف است. به عبارت دیگر، «طراحی هویت سازمانی» برای هر برندی یکسان ایجاد نمی‌شود. حتی با وجود اینکه نیازهای برندها طراحی هویت سازمانی را ایجاب و هدایت میکند، باز هم طراحی هویت سازمانی برای هر سازمانی متفاوت است در اینجا می توانیم موارد زیر را در بین کارهای کامل هویت شرکتی یا هویت سازمانی قرار دهیم:

 

نام تجاری یا نام برند در واقع سر‌آغاز هویت سازمانی است.

لوگو: لوگو سنگ بنای کار هویت سازمانی است. دراین فرآیند پس از طراحی لوگو با فونت یا نماد مشخص، استفاده صحیح از لوگو، پالت رنگی لوگو، استفاده از رنگ های سیاه و سفید در هویت شرکت یا سازمان گنجانده شده است. استفاده از فونت سازمانی یا شرکتی: فونت منحصر به فرد برند سازمان یا شرکت شما، یعنی برند سازمان یا شرکت شما و استفاده از این فونت در هویت سازمان شما گنجانده شده است.

شعار: مکان و نحوه استفاده از شعار برند باید در طراحی هویت سازمانی کسب و کارتان لحاظ شود. می‌توانیم مشخص کنیم که شعار بعد از لوگو استفاده می‌شود یا همراه با لوگو، لذا شعار سازمان یا کسب و کار شما به‌عنوان بخشی که به سوالات پاسخ داده می‌شود و طراحی می‌شود در برند سازمانی و هویت سازمانی شما نقش دارد.

کارت کسب و کار: طراحی کارت ویزیت شما با انعکاس مناسب نام برند، آرم، شعار و اطلاعات تماس شما در هویت سازمانی شما با استفاده از فونت شرکتی مناسب و انتخاب شده ایجاد می شود.

سربرگ و مقاله پیگیری: سربرگ نیز یکی دیگر از آیتم‌های هویت سازمانی است. به خصوص در مکاتبات داخلی و خارجی از آن استفاده خواهید کرد. این سربرگ ها، شامل برچسب، آرم و اطلاعات تماس است. سربرگ‌‌های سازمانی که به عنوان هویت سازمانی از آنها یاد می‌شود با استفاده از لوگو ایجاد میشود.

پاکت نامه ها:  پاکت کیف، پاکت پول، و حتی پاکت‌های نامه‌ها و پاکت پنجره دار و بدون پنجره، پاکت حباب هوا، پاکت کرافت، نامه و پاکت سی دی/ دی وی دی در طراحی هویت سازمانی شرکت گنجانده شده است.

طراحی فایل و جعبه: فایل‌هایی که اغلب در داخل موسسه استفاده می‌شوند وطرح‌های فایل/باکس که به خارج از موسسه ارسال می‌شوند، از عناصر هویت سازمانی هستند.

پرچم: روکش‌های خودرو، روکش‌های ساختمانی، بیلبوردها، پرچم ها، رول آپ ها، طرح‌های درون سازمانی از جمله پرکاربردترین ابزارهای هویت سازمانی برند، به ویژه در فرآیندهای تبلیغاتی هستند.

طراحی تابلوها: تابلوهای مناسب برای هویت سازمانی، در این بخش میتوان پلاک سازمان یا شرکت و حتی طراحی علائم خارجی و داخلی را گنجاند.

طرح‌های بسته بندی: کیسه‌های شرکتی، بسته ها، جعبه ها را می توان در طراحی هویت سازمانی گنجاند.

طرح های تبلیغاتی: دستور کار، دفترچه یادداشت، نوت بوک، خودکار، تقویم را میتوان در این گروه قرار داد. محصولات تبلیغاتی را میتوان به صورت بخشی گسترش داد.

امضای ایمیل: امضای شما که به ایمیل خود اضافه می کنید یکی دیگر از عناصر دیجیتال هویت سازمانی یا شرکت شما است. توصیه می کنیم، نام، آدرس، آدرس وب سایت و اطلاعات رسانه های اجتماعی خود را در امضای ایمیل کسب و کارتان درج کنید.

قالب پستی: قالب‌های پستی که میتوانید برای دستیابی به مشتریان جدید در برندتان استفاده کنید باید به هویت سازمانی شما اضافه شوند.

سایت اینترنتی: یک عنصر هویت سازمانی دیجیتال، کسب و کار شما است. وب سایت نسخه دیجیتال برند شما است.

کیت رسانه های اجتماعی: اگر لوگوی حساب‌های شبکه‌های اجتماعی کسب و کار شما کار می‌کند، طرح‌های جلد کانال‌ها و محل استفاده از لوگو در پست‌های شبکه‌های اجتماعی شما قرار می‌گیرد، و حتی آدرس این شبکه های اجتماعی شما بعضا در کارت ویزیت شما نیز درج می شود از اینروی بعضا برعکس، یعنی عکس برند شما یا لوگوی شما در رسانه های اجتماعی شما به کار برده می شوند.

دفترچه هویت سازمانی: یک دفترچه هویت سازمانی با افزودن یک مطالعه در مورد نحوه استفاده از همه این مطالعات هویت سازمانی برای کسب و کار شما ایجاد می شود و مطالعه هویت سازمانی شما تکمیل می شود.

خدمات مربوط به طراحی هویت سازمانی برند در آژانس برندینگ ایده :

  • طراحی لوگو، طراحی لوگوتایپ، رنگها و فونتهای استاندارد سازمانی
  • طراحی ساختار متریال چاپی
  • طراحی ساختار تبلیغات رسانه ای
  • طراحی ساختار تبلیغات محیطی
  • طراحی ساختار تبلیغات دیجیتالی
  • طراحی ساختار آگهی های خدمات
  • طراحی ساختار لوازم اداری و یونیفورم‌ ها
  • طراحی ساختار متریال نقاط فروش
  • خلق شعارهای سازمانی و تبلیغاتی برند، ساختار و لحن و شیوه نگارش متن‌های تبلیغاتی و نامگذاری خدمات برند
  • خلق آهنگ و موسیقی و جینگل برند

برخی از مشتریان ما در حوزه طراحی هویت سازمانی برند